söndag 17 oktober 2010

Söndagsbubbla

Jag har nånslags mässling i svalget så jag kan inte äta. Inte svälja. Igår grät jag till exempel av smärta när jag försökte äta en tallrik yogurt med müsli. Jag grät inte av smärta när jag födde min unge, ska tilläggas.

Det är kallt, fuktigt och regnar smånubb. Sån kyla som klistrar sig fast vid huden. Sånt regn som tar sig in i skorna och innanför kragen.

De sakerna ihop gör att jag nu suttit inne tre dagar i rad och läst internet och böcker och bakat små konstiga skorpor (som jag inte kan äta). Jag hamnar i en konstig bubbla och om någon skulle ringa skulle jag inte ens kunna uttrycka mig ordenligt. Man blir så konstig av söndagar.

Nu sitter jag och våndas över att den där Acnejackan för kids kommer att bli skitdyr och om jag köper den är jag en idiot och om jag inte köper den kommer jag att sura över det jättelänge. Herregud, jag behöver ryckas ut ur det här tillståndet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar